Persberichten

Digitale tools belangrijk voor productiviteit van kenniswerkers tijdens COVID-19, volgens nieuw Nitro Future of Work-rapport

• Uit het rapport blijkt dat printen en papier een enorme klap hebben gekregen, maar dat bedrijven verbeteringen zien in de productiviteit en snellere doorlooptijden van belangrijke workflows.
  • Ondernemingen stappen over op permanente digitalisering van documenten en workflows om tijd en kosten te besparen. Nitro meldt een aanzienlijke toename van de vraag naar zijn producten.
  • Ondanks de zakelijke voordelen blijkt uit gegevens dat de balans tussen werk en privé verschuift en dat de typische 9-5 werkdag verandert.

SAN FRANCISCO, CA - juli 21, 2020 - Het wereldwijde documentproductiviteitsbedrijf Nitro Software (ASX: NTO) heeft de eerste aflevering van zijn Future of Work-rapport uitgebracht, waarin het toenemende belang van digitale hulpmiddelen wordt belicht om kenniswerkers in 's werelds grootste industrieën te helpen productief te blijven nu een groot deel van de wereld is overgestapt op werken op afstand. Volgens nieuwe gegevens in het rapport behoren verzekeringen, banken, bouw en vastgoed tot de sectoren die de grootste verschuiving van papieren naar digitale workflows hebben ondergaan als gevolg van COVID-19.

Nitro heeft de vraag naar haar digitale workflow oplossingen sterk zien toenemen, waaronder Nitro Sign, dat onlangs werd gelanceerd als een standalone oplossing voor elektronische handtekeningen die gratis beschikbaar is voor de rest van 2020, om bedrijven wereldwijd te helpen bij een naadloze overgang naar ondersteuning van externe medewerkers.

Nitro-oprichter & CEO, Sam Chandler, zegt dat de recente en toenemende toename van het gebruik van het bedrijf grotendeels te danken is aan de veranderende aard van het werk, waarvan hij gelooft dat die zal blijven bestaan.

"Bedrijven en teams hebben snel de voordelen gezien van het omarmen van digitale transformatie als gevolg van de pandemie, van kosten- en productiviteitsverbeteringen tot medewerkerstevredenheid. Naarmate de trend doorzet, zijn wij steeds meer geïnteresseerd in hoe dit 'nieuwe normaal' het werk in bredere zin zal beïnvloeden, met name wat betreft welzijn, stress en tevredenheid van werknemers."

Het rapport Future of Work maakt gebruik van gegevens van Nitro Analytics, het business intelligence-aanbod binnen de Nitro Productivity Suite, om vier (4) opkomende trends te identificeren:

1. Drukken is massaal afgenomen
  2. De migratie naar digitale workflows is versneld
  3. Elektronische ondertekening en digitale samenwerking zijn in een stroomversnelling geraakt
  4. Het werk heeft zich verspreid buiten de normale kantooruren

Is dit het einde van het drukken?

Sinds het begin van de door de pandemie veroorzaakte lockdowns liet het rapport een daling zien van 42 procent van het aantal afdrukken in de VS. Volgens eerder onderzoek van Nitro vóór de overgang naar werken op afstand als gevolg van COVID-19 beperkingen, ondertekende, keurde of mailde ongeveer de helft van de wereldwijde kenniswerkers papieren documenten, waarbij 70 procent van deze respondenten ook op papier printte en 60 procent papieren documenten scande als onderdeel van hun dagelijkse werkroutine.

Gerard Ding, Head of Information Technology ANZ bij JLL zei dat digitale hulpmiddelen zoals Nitro essentieel zijn geweest om het bedrijf in staat te stellen productief te blijven in deze periode:

"Nu veel van onze medewerkers thuis geen printer hebben, zien wij een duidelijke verschuiving in het gebruik van digitale hulpmiddelen - en met name elektronische handtekeningen - om de bedrijfscontinuïteit te handhaven en de efficiëntie te optimaliseren in deze nieuwe manier van werken."

Bedrijven omarmen digitale ondertekening en zien tijd- en kostenbesparingen

Het Nitro-onderzoek komt op een moment dat banken, de vastgoedsector en belangrijke bedrijfsgroepen er bij de overheid op aandringen om de noodwijzigingen in het kader van COVID-19 permanent te maken. Hierdoor kunnen belangrijke documenten, zoals hypotheekcontracten, elektronisch worden uitgevoerd zonder fysieke getuigen, waardoor de kosten en verwerkingstijden voor zowel bedrijven als hun klanten worden verlaagd.

Dit gevoel wordt gestaafd door Nitro's Future of Work onderzoeksgegevens van februari tot april 2020, waaruit bleek dat handtekeningen 43 procent sneller werden geretourneerd voor alle soorten documenten, waaronder contracten, facturen en SOW's. Sinds de overgang is het aantal aanvragen voor elektronische handtekeningen met 200 procent gestegen en het gebruik van digitale annotatie en samenwerkingsfuncties met 61 procent.

Het rapport Future of Work gaf ook aan dat, hoewel de werkuren in het algemeen niet zijn toegenomen, ze buiten de typische 9-5 beginnen te vallen. In 2019 viel ongeveer 10 procent van het werk buiten werktijd, terwijl uit de laatste gegevens blijkt dat dit cijfer nu dichter bij 20 procent ligt.

Nitro zet het onderzoek op dit gebied voort en zal de bevindingen in de komende maanden bekendmaken in een deel-twee van het rapport.

Ga voor het volledige verslag naar www.gonitro.com/future-of-work-part-1.

Ga voor meer informatie naar www.gonitro.com

Over Nitro:

Nitro is een wereldwijd softwarebedrijf voor documentproductiviteit dat digitale transformatie stimuleert in organisaties over de hele wereld in verschillende sectoren. De kernoplossing van het bedrijf, de Nitro Productivity Suite, biedt klanten geïntegreerde tools voor PDF-productiviteit, e-handtekeningen en business intelligence (BI) via een horizontale, SaaS- en desktop-softwaresuite. De software-oplossing van Nitro is zeer schaalbaar en levert zowel aan grote multinationale ondernemingen en overheidsinstellingen als aan kleine bedrijven en individuele gebruikers. Nitro heeft meer dan 2 miljoen verkochte licenties, en meer dan 11,000 zakelijke klanten in 144 landen over de hele wereld, waaronder wereldmarktleiders in verschillende sectoren, meer dan 65% van de 2019 Fortune 500, en twee van de 2019 Fortune 10. Nitro heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco en kantoren in Dublin, Londen en Melbourne.

Voor vragen aan de media kunt u contact opnemen met

Chloe Hamilton
chloe@launchlink.co