Persberichten

Nitro onthult grote achterstand in voorbereiding van bedrijven op Windows XP Deadline

Nu een derde van de organisaties nog moet upgraden naar Windows 7/8, bestaat de mogelijkheid voor IT-afdelingen om andere toepassingen te evalueren.

SAN FRANCISCO-maart 24, 2014 -Nitro, een toonaangevende leverancier van oplossingen voor documentproductiviteit en workflow, heeft vandaag een initiatief aangekondigd om organisaties te helpen bij de evaluatie van hun huidige besturingssystemen ter voorbereiding op de beëindiging van de ondersteuning van Microsoft Windows XP.

Op 8 april 2014 stopt Microsoft na 12 jaar met de productondersteuning voor zijn populaire besturingssysteem Windows XP. Uit een recente studie van Flexera Software blijkt echter dat 29% van de organisaties nog moet migreren van Windows XP, ondanks de snel naderende deadline. Een aantal IT-afdelingen worstelt met de overstap van het verouderde platform om verschillende redenen, waaronder een onvolledige inventaris van de huidige toepassingen, het onvermogen om die toepassingen te testen en een gebrek aan zichtbaarheid van hun eindgebruikerspraktijken.

"Organisaties die bezig zijn met de migratie van Windows XP moeten van de gelegenheid gebruik maken om een volledige inventarisatie en revisie uit te voeren van alle applicaties die door werknemers worden gebruikt," volgens Mimi Hoang, Vice President, Product bij Nitro. "Nieuwe desktop- en cloudgebaseerde oplossingen van de afgelopen jaren, met name op het gebied van documentbeheer, kunnen de productiviteit van werknemers verhogen en onmiddellijk rendement opleveren."

Om bedrijven te helpen bij de migratie van hun besturingssystemen, heeft Nitro een educatieve gids opgesteld die ondersteuning en best practices biedt nu de deadline van 8 april nadert. De whitepaper, Best Practices: Migrating from XP to Windows 7/8, geschreven door Mimi Hoang, biedt niet alleen strategieën voor IT-afdelingen bij het upgraden van Windows XP, maar benadrukt ook het belang van het evalueren van nieuwe toepassingen zoals oplossingen voor documentbeheer.

Voordat u een migratie van Windows XP voorbereidt, moet u onmiddellijk overwegen:

• Uw inventaris bijwerken - IT-professionals hebben voortdurend te maken met budgettaire hoofdbrekens, terwijl eindgebruikers toegang moeten hebben tot de juiste oplossingen. Nu is het tijd om niet alleen vooruit te plannen, maar ook te beginnen met het updaten van de gehele inventaris van hardware, toepassingen en gebruikers met de nieuwste, meest effectieve oplossingen.
  • Overweeg nieuwe opties - Voor veel IT-afdelingen werden software- en systeemoplossingen voor het laatst bijgewerkt toen Windows XP werd uitgerold. In die tijd werden nieuwe, voor Windows 7 en 8 geoptimaliseerde oplossingen ontwikkeld die de productiviteit en de backofficeprocessen aanzienlijk kunnen verbeteren.
  • Evalueer belangrijkste productiviteitsapps en -oplossingen - De afgelopen tien jaar is er veel veranderd in de manier waarop wij onze documenten beheren. Van het maken van documenten en elektronische handtekeningen tot het opslaan en terugvinden van documenten, zoiets basaals als PDF-software kan een onmiddellijke impact hebben op de productiviteit van werknemers.

Beste praktijken: Migrating from XP to Windows 7/8 biedt gemeenschappelijke problemen, belangrijke overwegingen en beste praktijken voor IT-afdelingen bij het evalueren van hun huidige implementaties. Het is beschikbaar voor download hier.

Over Nitro

Nitro verandert de manier waarop de wereld met documenten werkt. Met Nitro kunt u gemakkelijk creëren, bewerken, delen, ondertekenen en samenwerken - online of offline. Het doel: bedrijven productiever maken.

Meer dan 500,000 bedrijven gebruiken Nitro, waaronder meer dan 50% van de Fortune 500. Nitro is de favoriete PDF-softwarepartner van Lenovo en onze bekroonde producten, waaronder Nitro Pro en Nitro Cloud, worden maandelijks door miljoenen mensen over de hele wereld gebruikt.

Nitro, dat in Australië is opgericht, heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco en kantoren in Melbourne (Australië), Dublin (Ierland) en Nitra (Slowakije). Nitro, een van de snelst groeiende particuliere bedrijven ter wereld, is ook meervoudig Inc. 500/5000, BRW Fast 100, Deloitte Technology Fast 50 en Software 500 award winnaar.

Meer info: www.gonitro.com/about.